Kralın 'Şövelyeleri'

Yurttaş yurttaş değil ki kral neylesin. Geçenlerde vezirim yanaştı yanıma hafif tehditkar, dedim bana şantajmı yapıyosun. Muhafızlar yakalayın atın bunu kangallara dememle çuval gibi yuvarlandı Haylaz'la Taci'nin önüne. Sonra baktım meğersem sarayın kapısına bir iki yurttaş toplanmışlar el hareketi çekiyolar onlara atar yaparken haber vermek için yanıma gelmiş fakat Haylaz illede vezir parmağı diye tutturunca dedim sıyır hadi dibinide kaldırsınlar. Neyse bu hareket çeken lavukları çıkarttım huzuruma bide bizim ülkede yönetim tekel ya öyle politik nezaket, yok efendim göz boyamaca falan yok ağzına ağzına vuruyorum. 'Derdiniz ne lan!' diyerek bir iki rötuş yaptım. Sonra 'Siz kimsiniz oğlum' diye bide cila attım üstüne tertemiz oldular. Konuşsunlar diye bıraktığım hafif mecalden yararlanarak cevap vermeye çalıştı biri:
-Kralım, halk olarak açız yiyecek ekmeğimiz yok siz bu işe el atmayınca bizde galeyana gelip bir iki refleskde bulunduk üzerinize afiyet, şeklinde konuştu
-Ne demek la yiyecek ekmeğimiz yok ekmeğiniz yoksa pasta yiyin fakirler, diye karşılık verdim, alındılar heralde. Ortam gerilince olası isyanı bastırmak adına ekledim:
-Pasta derken erişte ya.. İtalyan eriştesi
-(Yarım akıllı tarla kültürüyle) Hee mari antuanet şekli yani, dedi ve ekledi, e kralım biz dinimizi rahat rahat yaşayamıyoruz azınlıklara biraz ayrıcalık göstereydiniz bari, diyerek konuyu oraya getirdi.
-Lan acuk şövenizm öğrenin gavatlar acuk kralınıza sebepsizce köpek olun bak komşu krallığa adamlar 'Bu adamın yaptığı bir tane iyi şey söyleyin' sorusuna 'Adam king' şeklinde cevap veriyorlar. Bırakın dini mini sömürtmeyin bana dininizi işin ne lan kralına tapacan sen şakirt hadi yıkılın şimdi karşımdan görmiyim bi daha böyle Sudan(diplomatik gücü vurgulamak maksadıyla) sebeplerle , dedim ve gönderdim züğürtleri. Buda böyle bir anımdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.